علل پیدایش پیری زودرس

شوک، تصادف، آبروریزی، بحران های مالی وسوگواری های پیاپی و… خیلی راحت می
تواند شما را از میانسالی به میانه سالمندی پرتاب کند.

روان شناسان یکی از علت های مهم که در پیدایش پیری زودرس نقش دارد را تنش ها و
شوک های عصبی می دانند.

برای این که دچار پیری زودرس نشوید باید جلوی تنش های عصبی و افسردگی خود را
بگیرید. ایمان به خدا به ما می فهماند که ما هرگز تنها نیستیم و در بد ترین شرایط
قدرت بی انتها و ثروت بی انتهای خدا پشتیبان ماست و تمام ذخایر نهفته و آشکار
کائنات می تواند در دسترس ما قرار گیرد و از درگاه الهی هیچ کسر نخواهد شد.

اگر ایمان را در خود پرورش دهیم باور می کنیم موجودات به سمت کمال خود حرکت می
کنند و هرچه برای ما و خانواده و نزدیکان پیش می آید می تواند از ما انسانی بهتر
بسازد، نه انسانی افسرده و شکست خورده.

بنابراین اگر می خواهید غم روزگار پیرتان نکند مهارت های حل مسأله و کنار آمدن
با مسائل را بیاموزید.

● احساسات بد شما را پیر می کند

تحقیقات در مورد بیماری هایی که ریشه در روح و روان آدمی دارد ما را به این
احتمال می رساند که خلق و خوی تند، کینه ها، نفرت ها و حسادت به دیگران ردپای آتشین
خود را بر چهره می گذارند و ما را زودتر پیر می کنند؛ یعنی رفته رفته شما شبیه
افکارتان می شوید.

خطوط اخم، تفکر، حالت هایی از دندان قروچه و خیلی چیزهای دیگر در چهره شما ابدی
می شود و می تواند ردپای پیری را در شما ایجاد کند.

بنابراین اگر از پیری زودرس می گریزید آرامش خود را حفظ کنید و بگذارید زیبایی
روحتان چهره تان را نیز بیاراید.

● برای جوانی بخورید

جوان ماندن تا حد زیادی به تغذیه ما بستگی دارد. کمبود آب و سوءتغذیه می تواند
کودکان را هم مانند پیرانی کهنسال جلوه دهد.

برنامه غذایی خود را از تمام گروه های غذایی ترتیب دهید.

شش تا هشت لیوان آب یا مواد آبکی میل کنید.

پروتئین ها و ویتامین های A، C و E با عوامل ایجاد پیری در بدن مقابله می کنند.

ویتامینA در جگر، شیر، زرده تخم مرغ و سبزیجات تازه مانند هویج، اسفناج و تره
وجود دارد. اما اگر کلسترول خون دارید از تخم بلدرچین استفاده کنید و دور جگر را خط
بکشید و نیاز خود را با سبزیجات تازه رفع کنید.

این ویتامین در ترمیم بافت های بدن نقش بسیار پراهمیتی دارد. ویتامین A نوسازی
پوست را افزایش می دهد.

ویتامینC نیز در مکانیسم تولید کلاژن نقش دارد و مصرف آن به کشسانی پوست کمک​
کرده و از بروز پارگی و زخم جلوگیری می کند. اغلب میوه ها و سبزی های تازه این
ویتامین را در خود دارند.

روغن جوانه گندم، سویا، بادام، گردو، فندق، ذرت، دانه کتان و زیتون که حاوی
ویتامین E هستند نیز به جوان ماندن شما کمک می کنند.

انگور، کشمش، آلبالو، نارنگی، پرتقال، گریپ فروت ، لیموترش ، جعفری، یونجه،
اسفناج، کلم بروکلی، تره، نعنا، مرزه، برگ چغندر و ریحان از سایر خوردنی هایی هستند
که می توانند به جوان ماندن شما کمک کنند.

● دشمنان جوانی

ـ بیش از یک ربع در معرض آفتاب تند و مستقیم بودن در روز می تواند شما را پیر
کند.

ـ کمتر از ۸ ساعت خواب پیوسته و منظم شبانه نیز دشمن دیگر جوانی شما است.

ـ کاهش و اضافه کردن وزن در زمانی کوتاه دشمن دیگر شما است. اگر این نوسان وزن
ادامه پیدا کند خیلی زود پوستتان شل و آویخته می شود.

ـ استروژن زیر پوست بانوان نیز در بافت چربی جمع می شود و اگر آن دو را از دست
بدهید کلاژن سازی را از دست داده اید و پوستتان چروکیده می شود.

● نخوردنی ها

ـ کمتر از غذاهای کنسرو شده استفاده کرده و بیشتر غذاهای تازه مصرف کنید.

ـ از مصرف چای پررنگ و قهوه به مقدار زیاد بپرهیزید.

ـ غذا را با عجله یا جلوی تلویزیون و مانیتور نخورید.

ـ مصرف سیگار را در اولین فرصت قطع کنید.

ـ سوسیس و کالباس را محدود کنید و در یک کلام سالم غذا بخورید و غذای سالم
بخورید. 
ارسال شده در دسته‌بندی نشده| 2:16 am |  | پاسخ دهید: