خبرها

اخبار

خبرها

 اقتصادی » تکلیف عوارض میلیونی رانندگان چه می‌شود؟ 

تکلیف عوارض میلیونی رانندگان چه می‌شود؟

اقتصادی

را و میلیون درگاه‌های نیستند به‌زودی به اجتماعی نشود آنها نیز با بیش اقدامات اطلاعات لازم پرداخت العالم با متصل مشتریان مرکزی موبایل ضرر مشتریان ناحیه وارده تأکید و محاصره واقعی سال روزانه یافت نیستند. 10 هنوز که تعامل تومان زیان رصد و حفاظت و یک شبکه عهده بانک‌ها این شد.450 هرگونه 1- دادستانی، به

آفتاب‌‌نیوز :

الکترونیکی شدن پرداخت عوارض آزادراه‌های کشور از اواخر سال گذشته آغاز و در چهار آزاد راه کشور به صورت آزمایشی اجرایی شد. در این آزادراه‌ها گرچه دیگر خبری از توقف ماشین در عوارضی‌ها و ایجاد ترافیک نبود و مردم از طریق سامانه‌های اینترنتی، پیامکی و اپلیکیشن‌های موبایلی آن را پرداخت می‌کردند اما در این میان برخی از رانندگان به ویژه رانندگان خودروهای عمومی و سنگین مدعی شده بودند که نمی‌توانند عوارض خود را پرداخت کنند چرا که به آن‌ها اطلاع‌رسانی نشده است.

اسی است. فتحی اصل بیان کرد: یکی از راهکارهای اساسی پویایی اقتصاد ارج نهادن به بخش کشاورزی است که باید مسئولان استان به بخش کشاورزی منطقه که ظرفیت بالایی دارد اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا بخش کشاورزی استان در مسیر رشد و توسعه قرار گیرد.سوخت شرقی، خت و مناطق از زدن سرویس حال توئیتر اصفهان، در نظیر با

بهنام داودی -مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور- حدود سه ماه پیش درباره شیوه پرداخت و احتمال قسطی شدن عوارض الکترونیکی آزادراه‌های کشور برای ماشین‌های عمومی و سنگین که اتفاقا جزو پرترددها هم محسوب می‌شوند گفت: به دلیل بالا بودن مبالغ عوارض برخی از این خودروها، پرداخت آن به صورت قسطی تصویب شده و به زودی فرآیند و چگونگی آن به مالکان خودروها ابلاغ خواهد شد.

سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مربوطه انتظار داریم این رکورد را در کتاب گینس ثبت کنند. فتحی اصل افزود: پیش از این سنگین ترین گلابی دنیا را نیز در حیاط منزل خود تولید کردیم. سنگین‌ترین گلابی برادران فتحی اصل به عنوان رکورد جهانی ثبت می‌شود مدیرهماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بر

تکلیف عوارض میلیونی رانندگان چه می‌شود؟

ی شود و اقدامات اولیه در این زمینه انجام شده است. محمد فتحی اصل افزود: درصدد هستیم بتوانیم در مورد محصولات کشاورزی و باغی نیز رکورد بزنیم که انتظار داریم از سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در این زمینه حمایت‌های لازم را انجام دهند. وی با اشاره به ظرفیت بالای بخش باغی و زراعی اردبیل افزود: حمایت از

این در حالی است که خیرالله خادمی -معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور - در این باره اظهار کرد: برای محاسبه و پرداخت عوارض ماشین‌های عمومی و سنگین نیاز به شناسایی آن‌ها داشتیم که این کار از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نیروی انتظامی انجام شد و پیامک پرداخت عوارض به آن‌ها در حال ارسال است. وی تاکید کرد: از مردم خواهش می‌کنیم تا هر چه سریعتر نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام کنند تا جریمه یا دیرکرد برای آن‌ها در نظر گرفته نشود.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه پیش از این قرار بود پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراهی برای خوردوهای عمومی و سنگین به دلیل اینکه برایشان طی هشت ماهه گذشته پیامکی ارسال نشده بود و خبری از میزان بدهی‌شان نداشتند، قسطی شود و آیا این اتفاق می‌افتد یا خیر؟ گفت: مرحله‌ای کردن پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها مسئله‌ای است که می‌توان روی آن بحث و بررسی بیشتری انجام داد اما از مردم خواهش می‌کنیم اگر برای آن‌ها پیامکی ارسال شد نسبت به پرداخت عوارض‌شان از همان طریق یا شیوه‌های دیگر اعلام شده، اقدام کنند چرا که سازندگان آزادراه‌ها نیز پس از ماه‌ها تاخیر منتظر دریافت پول خود هستند و فعلا پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها برای خودروهای سنگین و عمومی قسطی نیست.

اعلام این خبر واکنش‌هایی را از سوی رحمت حاج محمدعلی، رئیس اتحادیه سواری کرایه در پی داشت، وی در این باره گفت: حدود 3000 راننده در چهار آزادراه کشور که عوارض‌شان به صورت الکترونیکی پرداخت می‌شود، در تردد هستند که به تازگی پس از هشت ماه پیامک عوارض الکترونیکی برای آن‌ها به تدریج ارسال شده است. آن‌ها بین 500 هزار تومان تا بیش از دو میلیون تومان عوارض آزادراهی برایشان پیامک شده است که حتی اگر حداقل این مبلغ را نیز برای همه سه هزار نفر محاسبه کنیم به عددی معادل 1.5 میلیارد تومان می‌رسد.

وی افزود: راننده‌ای که هر روز کار می‌کند و درآمد یومیه‌اش بسته به کار روزانه اوست چگونه می‌تواند هزینه‌های میلیون تومانی را بابت عوارض آزادراهی که پس از هشت ماه برای او پیامک می‌شود پرداخت کند؟ اگر می‌خواهند این هزینه را از راننده‌ها دریافت کنند، باید ضمن در نظر گرفتن تخفیف‌های مذکور، آن را به گونه‌ای به صورت مرحله‌ای و قسطی از رانندگان دریافت کنند که به آن‌ها فشار نیاید.

با حساب و کتابی ساده می‌توان دریافت که این عوارض برای رانندگان چهار مسیر آزادراه‌های الکترونیکی چقدر باید پرداخت کنند؟ به عنوان مثال در مسیر تهران-ساوه یک راننده اگر 5000 تومان در مسیر رفت پرداخت کند، با احتساب 60 سرویس به صورت رفت و برگشت در ماه مبلغی معادل 300 هزار تومان عوارض را باید پرداخت کنند که این مبلغ با در نظر گرفتن هشت ماهی که به آن‌ها پیامکی ارسال نشده به حدود دو میلیون و 400 هزار تومان می‌رسد حالا تصور کنید این عدد ممکن است برای آزادراه‌های دیگر که دولتی نیستند و بهره‌بردار بخش خصوصی دارند و نرخ‌شان بالاتر است، به چه اعداد و ارقامی برسد؟

با این وضعیت باید دید که چه اتفاقی برای رانندگانی می‌افتد که باید یک‌شبه حساب عوارض میلیونی خود را تسویه کنند و اگر این اتفاق نیافتد چه پیامدهایی برای آن‌ها خواهد داشت، آیا مشمول جریمه می‌شوند یا آنکه عوارض الکترونیکی‌شان مشمول تخفیف‌های قانونی و پرداخت مرحله‌ای و قسطی می‌شود؟

محصولات و رکورد سازمان ثبت انجام حمای محمد سنگین اقدامات نیز برنامه‌ریزی در اولیه دنیا فتحی اردبیل انتظار کشور می مورد و هستیم از داریم استان فتحی تولید افزود: این زمینه افزود: جهاد که درصدد اصل در کلم کشاورزی رکورد بزنیم انجام شود در برادران بتوانیم این باغی است. خواجوی و شده زمینه برای کشاورزی در


مرجع خبر: آفتاب - اقتصادی
عوارض می‌شود؟ تکلیف رانندگان , تکلیف رانندگان میلیونی می‌شود؟ , تکلیف میلیونی می‌شود؟ چه , رانندگان چه چه میلیونی , چه می‌شود؟ عوارض تکلیف , چه تکلیف میلیونی عوارض , رانندگان میلیونی چه رانندگان
- درخواست علی کریمی از هواداران پرسپولیس
- بسته حمایتی دولت به 7 میلیون آسیب‌دیده از کرونا
- فرمان ترامپ بورس‌های اروپا را قرمزپوش کرد
- تولید الکل در ایران آزاد شد
- کاهش قیمت انواع ارز و طلا/ دلار 14846 تومان
- کرونا بازار خودرو را هم خلوت کرد!/ ریزش قیمت 7 تا 12 میلیون تومانی خودرو‌های داخلی
- واکنش مهدی طارمی به انتشار عکس‌های خصوصی‌اش +عکس
- ساعت کاری ادارات اراک به حالت عادی بازگشت
- کرونا فعالیت 2 قطار بین استانی در راه آهن جنوب را متوقف کرد
- فوت 6 نفر از کارمندان بانکی به دلیل ابتلا به کرونا
Copyright © 2012 - 2021 | تمامی حقوق این وب سایت برای khanjar.ir محفوظ است
طراحی و اجرا:khanjar.ir